Gyöngy Patikák

Gyógyszertárkereső

Nem kétséges, hogy a stressz, különösen a tartós stressz árt a szervezetnek – ahogy azt sem vitatja senki, hogy mostanában ebből alaposan kijut mindannyiunknak. Hogyan védhetjük ki ennek a folyamatos feszültségnek a hatását?

Aki folyamatos feszültségben él, fáradtabb, nehezebben koncentrál, rosszul alszik, és mindezek követkeményeként könnyebben megbetegszik. A megfelelő étrend segítségével azonban a kivédhetjük a stressz e káros következményeinek egy részét. Íme, a stresszoldó étrend legjobb táplálékai.

Avokádó: zsírsavakkal a feszültség ellen

Az avokádóban (és a tengeri halak húsában is) rengeteg az egészséges omega-3 zsírsav, amely segíthet a stressz és a szorongás mérséklésében, elősegíti a koncentrációt, és javítja a hangulatot. Ráadásul ezek az egészséges zsírsavak a szív és az érrendszer egészségét is védik, ezeknek a szerveknek pedig különösen árt a stressz.

A meleg tejtől jobban alszunk

A meleg tej ellazítja a testet, és segíti a jó alvást. A kalciumban gazdag ételeket egyébként több kutatás is kapcsolatba hozza a stresszoldással, tekintve, hogy a tejben levő kalcium és D-vitamin ellazítja az izmokat és javítja a hangulatot, sőt, akár a menstruáció előtti hangulatváltozásokat is képes enyhíteni. A triptofán nevű aminosav is segít az alvásproblémák és a szorongás enyhítésében. 

Az olajos magvak az idegrendszerre hatnak

Az olajos magvakban rengeteg a hasznos tápanyag – többek között a B-vitamincsalád tagjai, amelyek optimalizálják az idegrendszer működését. A diófélékben levő magnézium szintén a stresszoldó tápanyagok egyikeként ismert, az olajos magvak egészséges zsírsavai pedig a szív és az érrendszer egészségét védik. 

Áfonya és más bogyós gyümölcsök: tele antioxidánsokkal

Amikor stresszesek vagyunk, az immunrendszer működése is csorbát szenved – az antioxidánsokban bővelkedő gyümölcsök, különösen a bogyósok azonban segítenek helyreállítani a védekező rendszer egyensúlyát. Ráadásul az öregedés jeleivel is képesek felvenni a harcot, például hozzájárulnak a ráncok megelőzéséhez. 

A joghurt rendbe teszi az emésztést

Egyre több kutatás derít fényt a bélflóra és az idegrendszer kapcsolatára. Egyes tanulmányok szerint, ha a bélrendszer baktériumflórájának egyensúlya felborul, akkor ez – az emésztési nehézségek és az immunrendszer rosszabb működése mellett – akár a hangulatunkra is rányomhatja a bélyegét. Akinek viszont a bélflórája rendben van, az a stressznek is jobban ellenáll. A joghurt, és más fermentált ételek, például a savanyú káposzta viszont épp a bélflóra egyensúlyának helyreállítását vagy megőrzését segítik elő.

 

facebook-share Megosztás