Gyöngy Patikák

Gyógyszertárkereső

Hogyan óvják az ismert művészek, sportolók, sztárok a saját és családtagjaik egészségét? Exkluzív interjúinkban erre válaszolnak a Gyöngy Patikák weboldalának minden olvasója számára! Sorozatunk legújabb részében Béres Alexandra fitnesz-világbajnokot kérdeztük.

Hogyan turbózod fel télen a szervezeted?

A legjobb, ha nem a téli időszakra turbózzuk fel, hanem egész évben gondoskodunk róla, hogy jól legyünk a bőrünkben. De én magam is odafigyelek, hogy ilyenkor több vitamint szedjek. Az pedig elengedhetetlen, hogy ebben a szürke, melankolikus időben mozogjunk: ez az, ami növeli az energiaszintünket, megerősít mentálisan és jót tesz az önképünknek.

 

Mi az, amit minden nap megteszel az egészségedért?

Természetesen mozgok. Heti 3-5 alkalommal tartok online órákat, a köztes napokon pedig sétálok a kutyámmal.

 

Hogyan gondoskodsz a vitaminbevitelről?

Nem multivitamint szedek, hanem az aktuális igényeimhez igazítom a vitaminbevitelt. C-, és D-vitamint, magnéziumot, B6- és B12-vitamint rendszeresen szedek, illetve, ha szükségesnek látom, K-, és E-vitamint, folsavat, ligetszépe olajat, illetve kollagén-készítményeket. Félévente szoktam laborvizsgálatra menni, de figyelem a szervezetem jelzéseit is. Ha fáradtabb vagyok, pótolom a vasat, ha stresszesebbek a mindennapjaim, több magnéziumot és B-vitamint szedek.

 

A sportmúlt - RSG, fitnesz -, hagyott-e negatív nyomot a testeden, szervezeteden? Mire kell odafigyelned?

Jó mestereim voltak, ezért nem sérültem, nem mentek tönkre az ízületeim. Viszont a nyújtásra nagyon oda kell figyelnem, hiszen már negyven fölött járok és sokat edzek.

 

Hogyan tünteted el egy bűnözős hétvége, vagy akár egy többnapos ünnepi trakta nyomait?

A Súlykontroll módszeremben is azt vallom, hogy mindenkinek jár a szülinapi torta vagy a karácsonyi szaloncukor. Viszont a kilengést kompenzálni kell; másnap több mozgással vagy kevesebb étellel. Nem kell megvonnunk magunktól az élvezeteket, csak a gyakoriságra kell odafigyelni. Úgy gondolom, a kétnapos karácsonyi lakomázást három nap odafigyeléssel helyre lehet hozni.

 

A karácsonyi asztalra inkább hagyományos vagy egészséges ételek kerülnek?

Biztos, hogy egészségesebbek. Szeretjük a telt ízeket – az édeset is -, de sütemény helyett inkább édes levest eszünk, vagy a kacsa mellé gesztenyés, aszalt szilvás köretet. Egy hagyományos étel azonban mindig ott van az ünnepi asztalunkon: a halászlé.

 

A családodból milyen egészséggel kapcsolatos fontos tanácsot hoztál?

A hitet, ami mindennél fontosabb. Az édesapám mindig azt mondja, hogy az a fontos, amit elképzelünk és amiben hiszünk. A versenyszezonban előfordult, hogy kellett fogynom; apukám pedig elmondta, hogy mit egyek és hogy estére mennyit fog mutatni a mérleg. Annyira hittem benne, hogy mindig sikerült a versenysúlyt elérni. Mert akartam és elképzeltem.

 

A lányaid sportolnak?

Igen, mindketten ritmikus gimnasztikáznak. Kezdetben azt gondoltam, ez egy jó alap, de beleszerettek a sportba. Nem féltem őket, de folyamatosan figyelem hogyan alakul a személyiségük. Egyelőre nem gondolom, hogy az élsport lesz az életük.

 

 

Ha egy tanácsot adhatnál nekik egészséggel kapcsolatban, mi lenne az?

Még nem adok tanácsokat nekik, de fontos szabály nálunk, hogy mindent meg kell kóstolni. Ha most nem ízlik a brokkoli, próbálkozunk fél év múlva is. És bár esetükben még nem kell odafigyelni a testsúly-kontrollra, nincs otthon olyan étel, amit nem szeretném, hogy válasszanak vagy megszokjanak.

 

Annak idején nyíltan beszéltél arról, hogy a lombikprogram segített, hogy anya lehess. Mit üzennél azoknak, akik most harcolnak azért, hogy szülők lehessenek?

Azt, hogy szülővé válni a legnagyobb csoda, és amíg találnak magukban még hitet, addig ne adják fel! Akarják, hogy megtörténjen velük!

 

facebook-share Megosztás